همان طور كه داشتم به نوشتن مطلب جديدي فكر ميكردم با خودم گفتم يعني انديشوران جهان نسبت به امام حسين عليه السلام و قيام ايشان چه نظري دارند و باچه نوع طرز ديد و نگاهي  واقعه عظيم عاشورا را تفسير ميكنند.

 نظر چارلز ديكنز نويسنده معروف درباره قيام عاشورا: اگر مقصود حسين (عليه السلام) جنگ در راه خواسته‌هاي دنيوي خود بود، من نمي‌فهمم چرا خواهران و كودكانش را همراه خود برد، پس عقل چنين حكم مي‌كند كه او  فقط به خاطر  دينش فداكاري خويش را انجام داد.

توماس ماساريك هم در مقايسه‌اي بين امام حسين (عليه السلام) و حضرت عيسي(عليه السلام) ديدگاه خود را این گونه بیان میکند: مصايب مسيح (عليه السلام) نسبت به مصايب حسين (عليه السلام) مانند پر كاهي است در برابر كوهي بزرگ. "

ديدگاه مهاتما گاندی (رهبر استقلال هند):
من زندگی امام حسین (عليه السلام)، آن شهید بزرگ اسلام را بدقت خواندهام و توجه کافی به صفحات کربلا نمودهام و بر من روشن شده است که اگر هندوستان بخواهد یک کشور پیروز گردد، بایستی از سرمشق امام حسین (عليه السلام) پیروی کند. من برای مردم هند چیز تازه نیاوردم، فقط نتیجه ای را که از مطلب و تحقیقاتم درباره تاریخ زندگی قهرمان کربلا به دست آورده بودم، ارمغان ملت هند کردم. اگر بخواهیم هند را نجات دهیم واجب است همان راهی را بپیماییم که حسین بن علی پیمود

جرج جرداق (دانشمند و ادیب مسیحی) : وقتی یزید مردم را تشویق به قتل حسین(عليه السلام) و مامور به خونریزی می کرد، آنها می گفتند چه مبلغ می دهی؟ اما انصار حسین(عليه السلام) به او می گفتند "ما با تو هستیم. اگر هفتاد بار کشته شویم، باز می خواهیم در رکابت جنگ کنیم و کشته شویم.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






لینک ثابت - نوشته شده توسط محبان فاطمةالزهرا(س) در جمعه 17 آبان 1392برچسب:,

ساعت 1:19

طبقه بندی: متفرقه، ،

برچسب ها: